to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Khamis, September 09, 2010

ciTe ZamAN BuDAk-bUDaK

satu malam aku xleh tdo..sbbnye??aku asyik dok memikirkn ntry ape yg aku cbe nk ketengahkn pg ni..susah jugak jd blogger ea?nk2 owg cm aku yg lgsg tade bakat nk nulis tp ttp gak nk mengepos entry..yela..bkannye kne tulispon ann?taip je..ok jujue..dats soooo xlawak ea?


setelah abes memerah otak aku smlm sampai xbley tdo,dptla jugak aku kumpulkn maklumat ttg diri aku tyme kcik2 ni..jgn salahkn aku kalau aku xingat sape aku dulu..hahaha!salahkn otak aku k sbb xberusehe utk ingat zaman kegemilangan aku dulu?


okei..seingat aku,dlu arwah mak aku slalu ckp tyme aku kcik2 aku kaki lalak..(lalak disini bkan bermaksud aku karok tiap2 hari sampai kepg atawpon mengajar anjing jiran dpn umah aku ni menyalak besame tiap2 malam ye..hrp maklum..)aku mmg ratu leleh bebeh..xmo kt owg lenpon..sbb t aku nanges..nk kt mummy sowg je..anak mak la katekn..eh..anak ayah jugak aww..cme mungkin tyme kcik2 ayah aku sebok keje,tu yg cm dok ngan ayah akupon ley nanges kot..atawpon tyme kcik2 dlu aku mmg ngade nk mampos...sape stuju,sile angkat kning ok?


smpai la aku masuk skola..tyme skola tadika kemas dlu,aku ni agak fofular la...(kowt??)aku still ingat tyme graduation day skola tadika aku dlu..ade 3 psembahan..psembahan silat,boria dan jugetarian..tige2 aku masok kot(pade awalnyela..)talented cm arwah mak aku jugak la..hahaha!tp agaknye lepas tu cikgu tadika aku(cikgu TURIAH) baru pasan kot yg aku ni bajet cm selebriti..make akupon dikuarkn dr pasukan tarian..yela..kalo aku dikuarkn dr pasukan boria,sape pulak nk lead nyanyian t??da aku die punye ketue die..ape natang tah dowg panggil..tukang karot?ahhh..nengarot je..


kalau silat plak,aku da ade dialog sendri dalam silat tu..ala..paham2 je la..silat bdak tadika..mane serius manepon..siap ade lakonan2 ag...silat tadika aku ni kire grand la jugak sbb pnah bwat kat istane kot..(klo xsilap)dats y dialog yg aku hafal tu bebunyik,"i kill u!u kill my husband!"ahahahaha~tyme tu yg jd husband aku amin abdul rahman...(ceh..ingat ag aw..sape kate otak aku da karat??)n owg yg bunoh laki aku tu namenye amin gak..tp amin hamzah..(aku da lost contact ngan dia..)tyme awal2 lthn tu,aku punye la maw blakon ngan amin hamzah tu..hensem ke??hmm...mungkinla kot dimate aku seorang bdak tadika waktu tu...
hahaha!maapkn saye cik anom...teminat kt anak mak cik plak..


aq ingat jugak dlu tyme skola ni,banyak kali gak la aku kne marah ngan cikgu turiah tu..nk kate aku ni nakal gile,xde la jugak..tp bley la kate cm noob..sbb tu kot aku xbrape ingat waktu aku kcik2 dlu??yg plg aku ingat skali,ade skali tu aku smpai tadika awal..sementare menunggu sesi pagi bla,akupon dgn gatainye p la umah ruszana,umah amin hamzah ngan umah sape ntah..ade 3 owg tyme tu dok umah dekat2..kononnye cm pak supir la..(bajet nk mampos)..pastu beg aku tinggal kt tadika..n dsbbkn nk amik dowg dtg klas same2,kitowg beramai2 masuk klas lmbt..


cikguaku tyme tu,punye la kecut prot...mane xnye,kalo zaman skrg ni,ntah2 aku da sampai golok da..zaman dlu,baru pmulaan utk era culik menculik ni ah..abes aku kne tibai ngan cikgu turiah tu..lagend tros...ahahaha~
tu blom masok skola tadika ugame ag..walaupon aku pompuan(kompem!sbb aku da cek bekali2!)prangai aku macam laki...nk wat cmne,dlu mak aku jage bdak sebaye ngan aku pon laki due2 owg..pastu kawasan umah aku ni pon pnoh ngan bdak2 laki..remi,fami,syazwan,fadli,abg aku,salmi,kak ngah wati(yg ni pompuan okei?) dan ramai ag ah..yg mane majoritinye skunk sudapon berumah tangge cme aku je blom sampai seru ag..ahahaha~
.yg pkai baju biru tu syazwan,yg seblah die tu fami(taken)..

yg ni plak remy zainal namenye..da kawen juge okei?not available..




sambung balik cite,aku dlu pnah gado ngan sowg bdak sebaye..name die soleh..tp prangai cm haram..dlu aku skema nk mampos..klo waktu rehat tu,xbley balik rumah la..ddtg si soleh ni,die ckp nk balik,aku xbg(xtaw ape kuase aku tyme tu)..die degil gak..yg akupon gatai p ckp kt die aku nk repot kt ustazah..diepon ape ag,die tarik tudung aku,tros sbijik penumbok kne kt prot..gugur anak aku tyme tu...huhuhu!(sape nganjing aku,siap la..)tu xmasok aku gado ngan abg classmate aku ag..die pulas tgn aku punye la sakit..pastu abg aku plak masuk cmapur..jd hero aku la tyme tu..sonok kot tgk die kne balik..bajet die pengawas die bgos sgt ahh?


haha~cite je cm xbezkn?xpe2...t aku minx kakak aku scankn gamba aku tyme kcik2 dlu utk tatapan kowg ok?ok..aku da pnat taip...t aku sambung cite zaman aku skola rendah plak ok?



Tiada ulasan: