to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, Julai 09, 2011

Bodohnya Manusia Ni!!

warning:ini bukan entry politik!

ahh!tetibe rase nak marah pasal BERSIH ni...
memang umur aku dah 21 dan patut amik taw pasal politik-politik ni,,
tapi aku jadi bengang plak bile orang buat propaganda palsu nieh..
sape plak jadah haram gi cakap bersih ni ade kaitan ngan agame nieh??
hadoila..
walaupon aku tak amik taw sangat pasal bersih bersih ni tapi setaw aku tuntutan dorang ade 8 je...

itupon berkaitan dengan pilihan raye je...
tade kaitan sal agame-agame nie lah!
jadah haram mane yang letak menatang ni sabagai tuntutan si S. Ambiga nieh?
aku tak kesah la die kapir ke ape..
tapi kalau yang buat propaganda ni orang islam sendiri,tak ke rase macam saje nak memecah belahkan umat?
bangang pon ade jugak...
bak kate bos aku,orang yang bace paper malaysia ni je memang tak kan taw cerita sebenar..
ape tah lagi kalau sibok dok on9 fb je pastu jumpe jadah haram ni..
pastu terus bualt-bulat percaye..
bodoh betol la..
lain kali selidik dlu sebelom nak buat dose kering okei??
aku tak belah-belahkan mane pihak cume aku menyampah bile ade orang nak mempropa kan keadaan..
kamon la..ade internet tu cube carik sumber lain jugak..
jangan jadi katak bawah tupperware sangatlah okei?
penat-penat mak ayah bayarkan dwet berukband korang tu...
dah la..malas nak mengamok..
mesti jap lagi ade orang maki hamun aku jugak..belivit!

p/s: kalau tak puas ati,ce maki hamun aku nak tengok reason korang tuh..
p/s/s: kate dah maju..jangan la dengar dari seblah pihak je..tunjuk la yang kamu tu pandai sket..ce dengar both side..baru la boleh conclude sape betol sape salah..

2 ulasan:

rafiq berkata...

amboi kemain marahnya..
memang adat la bila ada isu mesti aa yang menambah2..
jadi kita sendiri kena fikir..
pilih yg baik dan buruk..
kita yg tentukan..

Chuck berkata...

thats called as malaysian malaysia.