to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Jumaat, Jun 11, 2010

riuh rendah

kali ni aku nk menceritekan kekecohan rumahh tangge yg berlaku kt jiran seblah umah aku..
hahahaha!bkan ape..
meriah sunggoh rumah dowg ni ngan jeritan demi jeritan dari celik mate sampai la mate da nk tetutop..
*mengikut jadual waktu tdo dowg la sbb wktu tdo aku ni len sket..special edition...(edisi burong antu)

yg pliknye,umah seblah aku ni merangkap jiran baru,ade 2 org je anak..
tupon kecik2 lagi...
xde sowggpon yg masih bskolah..
yg tuwepon dlm3 taun kot..
ni la anak sulong jiran aku ni...

minggu ni opah dowg datang..
mak die pon amik la cuti(kowt sbb aku nmpk ade kt umah je...)
yg bestnye dari opahnye hingge la ke cucunye menjerit2 dr pg sampai ke ptg..
hiruk-pikuk,riuh-rendah,kelam-kabut (n ntah sgale macam lagi kate gande yg same waktu dgnnye)

tp suasane mcm tu la yg membuatkan aku rindu zaman kanak2 aku..
mak aku dlu jage anak owg..
zaman kegemilangan aku,iman,munshi men pondok2..masak2..kawen2...
*walaupon hakikatnye sampai skunk ni aku tade la terer-merorpon bab2 memasak ni..tyme kcik je poyo lbey..
sumenye mrase la..
sampaila ke zaman amirul (adik aku),aiman n ida(adik bradik),shahira n shahila(adik iman)...
~shahira~

~shahila dan aku~


rumah aku mmg riuh..
walaupon da malam..
sbb bdak2 si shahira ngan shahila tu bkannye reti nk balik umahpon..
*mentang2la umah die depan umah aku je...
kadang2 siap tdo umah aku ag taw..

tp tu sume dlu..
lpas mak xde,iman skuarge pindah dok muar...
aiman ngan family die plak pindah ke mane ntah..lpe..
munshi still ade ag..
tp klo da besa cm aku ni,sape plak nk jage an??

windu nk main ngan bdak2..
nk men ngan anak sape?
bdak seblah umah aku ni ganas la..
lasak abes..
karang klo aku maen ngan die,aku plak tjerit2...hahahahaha!
tunggu jela along ngan angah kawen t..
dapat anak,abes la anak kowg aku kejekan..
hahahahahaha!
*gelak evil~

P/S:along..cpat2 kawen ea??

Tiada ulasan: