to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, September 25, 2010

kenangan mase matrik

zaman matrik dlu,aku ske sgt bile jpe pkataan baru dan plik2..

cthnye seperti:

  1. biliruvin and biliverdin
  2. aneroxia nervousa
  3. corpus luteum 
yg beznye,bile jpe pkataan baru cmni,mesti aku ngan member2 aku akn tros mengeluarkn satu ayat
"bg name anak cmni bezkan??"
dan itulah salah satu care kami ilangkn ngantok dalam kuliah..
bongok xbongok la nye pasal...
tp itula hiburan kitowg yg senget nk2 tyme kuliah biologi..
almaklumlah..subjek biologi ni kan macam2 istilah plik2 yg kitowg gne..

kalo nk dpkirkn balik,mcm vodo je..
adeke nk bg name anak bilirubin and biliverdin?
konon2nye name utk anak kemba laki la??
ahahaha~mongok!sengetnye bebudak..
setelah aku semak kt wikipedia td,meh aku bg maksud pkataan2 tu..

bilirubin-is the yellow breakdown product of normal heme catabolism.
biliverdin- is a green tetrapyrrolic bile pigment, and is a product of heme catabolism
atawpon dalam erti kate lain,mende2 yg diproducekn time nature's call..
ade paam?ade ke nk bg name anak sempene name taik??vodo btol..

kpd cik hamizah,cik nadzeerah,cik hurunain dan cik izzati,jgn pure2 xhengat ye pasal ni??


kowg la yg ngaja aku mende bkan2 ni..
aku nk pastikan nnt anak2 kowg,kowg boh name2 gini ok?
kalo x,aku g kt pejabat pendaftaran negare,sogok dowg soh boh name anak kowg yg bkan2..
ahahahaha!*gelak evil~

p/s:windu kowg weh...

1 ulasan:

polaris star* berkata...

hahaha..shengal....mmg pown itula hiburan kte kt dlm dwn kuliah dl..
wakakakaka`
tp syok la...hahaha...ak ingt lg mse tyme kte blajar psl phylum and family ni....lg2 nme scientific bg cacing pita..nk bg name ank taenia saginata...hahaha~