to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, September 25, 2010

PeNGajaRaN 1

bile malam subuh menjelme,idea utk bekarya diblog dtg mencurah2..bkan ke ladang gandum ok?jgn ingat aku ni kokokrunch plak..kokopuffpon bkan!shit!nape mesti dtg tyme aku mengambil langkah2 awal utk mencegah kehamilan tido?mungkin sbb tng kowt?yeke?yela..da sume owg tito..akukan klawar..tyme2 mcm ni la aku dpt bwat ayt2 puitis,romantis,gratis dan semacm -tis lg spt yg tedapat dlm novel2 alaf 21 tuh..aku ni mmg bley tulis novelpon..da dpt tawaran dr alap 21 da..cme aku je yg malas nk menaip..keh3..entry kali ni pon aku tulis dlu dlm bku pemahaman adik aku..then baru aku taip smule..ceh!xbteknologi btol aku ni!




okey,smenjak 20 september aritu,aku mle menyedari sesuatu..bkan la nk ckp slame ni aku tdo..tdo tu mmgla keje sparuh mase akupon..cheit!aku mle dpt pengajaran la mksdnye...itupon lps sumthing happen..ape yg happennye?tu kowg xtaw..aku sowg je yg taw..keh3..biala rahsie bak kate siti ann?ok..kowg pnah dgr pepatah 'kite hanye merancang,tuhan yg menentukan?'kalo kowg xpnah dgr,skrg ni kowg pnah bace an?bgos3x..berilmu jugak en3 aku kali ni..hehehe!


1st lesson yg aku blaja ialah:aku mle paam yg stiap owg tu mmpunyai care pemikiran yg bebeza.yup!klo x,xkn la ade kumpulan free thinker?ape?die ingat pemikiran umat islam cm aku ni xckop free ke?ade peganganpon free gak ok?cme jgn bwat dose je..bebalik kpd lesson td..kalola aku dpt bace pmikiran owg,aku bley taw ape yg owg tu ske n ape yg owg tu xske n mcm mane nk sesuaikn diri ngan keadaankn?
lainla klo aku sumpah2...
"dear god,could u give me psychic power so that i could read other people's mind?"
gler!doa ape yg aku minx nieh?ingat sng ke klo bleh bace pmikiran owg?klo sng,da lame aku p jpe bush bace pkiran die utk taw ape agenda die sbenarnye..




next is,from my experiment n experience,kite xleh tlampau bharap..yela..letak hrpn tinggi2,pastu xjd..sendri yg mrane..pdn mke!cth plg sng adelah kpd mereke yg kaki novel..bkan kaki dowg yg ade novel tp kpd mreke yg addicted to novel..owg yg bese addict to novel ni adelah seorg yg jiwang..ini adelah pendapat aku bdasarkn mate kasa aku juge spek mate aku...kadang2 tu,nampak je mke kental..tp ati taman..lemau cm biskut mary masok angin..owg2 spt ini slalunye mengharapkn psgn dowg same watak ataw mmpunyai sedikit ciri2 spt watak novel?wadehek?ingat nk jpe lg ke owg cmtu zaman skunk ni..ade..tp cm tenuk gak la..hampir pupus..hey dude,wakeup la!mane nk jpe lg owg cmtu?dunie nyate xseindah dunie novel...


ckp sal mende ni,aku nk akui jgk la,aku salah sowg kaki novel..sbb tula aku taw jiwe owg kaki novel ni..antare prangai plik yg aku prasan pasal diri aku ni,aku mudah terikot2 watak heroin dalam novel yg aku bace..means,kalau novel yg aku bace tu heroin die lemah lembut,sopan santun,ayu gemalai,make akupon akan secare tibe2nye mlakukan perubahan mendadak jd cmtu..n kalo novel yg aku bace tu plak heroinnye jenis yg keras kejong,heartles,make tomboyla aku jdnye..itula antare kesan negatif novel terhadap diri saye ye tuan2 dan puan2?hehehe!kalau aku bace novel pahlawan pasir salak plak?haa....sowy ye..novel tu aku xpnah khatam ag..jgn tanye cmne aku amik pekse bleh dpt a..p kdai bku MPH bli bku rujukan bace sinopsis sudey..sng cite..keh3x..ok,bile aku da jd heroin,make aku nk la pakwe aku jd herokn?xkn la heroin xde hero plak..cm xlaku plak t..hehehe!so aku akn hrpkn yg pakwe aku ni sweet2 candy gitu..bile xjd cm ape yg aku nk,mle la aku majok..
pdn mke!ingan incik mustaqim tu same cm zaquan zachery dlm novel biarkan ia pergi??mengong!last2 pujok diri sendri..hahahaha~rase cm lawak jenake antarebangse plak bile pkir balik..jgn tiru aksi ini dirumah ye tuan2 dan puan2?


lesson 3:hargailah ape yg ade dpn mate kite skunk ni..kalo dpn mate kowg ade lappy,g la ciom2 gomol2 lappy kowg tu ye?dgn syarat tade gamba yg bkan2 diskrin tu klo x meh aku taboh skali!..hehehe~well,bile sumthing happen,kite xbley putar balik mase mlainkn ko ade ternak doremon kt umah..kalo cmtu,jgn lpe bg aku satu ok?t aku bg alamat siap ngan no tepon utk pkhidmatan penghantaran..harge bley kasi tong2 ye?ok..stop ngarut!jgn sie2 kan ape yg dh jd milik kite,ok?cthnye seperti aku n encik lappy..tyme awal2 bapak aku offer nk bli laptop tu,bkan men tekinje2 lagi aku..sonok cm dunie ni aku yg punye..bile da dpt,xreti nk jage langsung!bad jujue!calar balar sane sini..da xfluffy da skin incik lappyku..huhuhu!bile incik lappy da start meragam,rosak sane sini,format berulang kali,barula thegeh2 nk amik berat..renovate sane sini..ceh!ko ingat rumah ke ape nk renovate?dsbbkn nk renovate lappy ni,abes bratos2 la jugak dwet krajaan aku dpt nieh smate2 nk jdkn incik lappy klihatan baru sprti baru kua dr plastik gitu!ceh!xgne dah weh...incik lappy ko da mcm besi burok da..da tlambat da nk renew balik..huhuhu!




so far,aku harap en3 kali ni dapat aku kongsi ngan kowg pelajaran n pemblajaran aku diluar kelas..alah..kire cm koq gak la..bak kate owg,'experience is the best teacher' walaupon aku xpnah knal ag mane2 cikgu yg bnamekan incik experience bin ahmad mahupon puan experience binti dolah..aku just harap smoge hari esok lebih baik dari hari ini!yeah!chaiyok2x bebeh!


p/s:lepas ni tolong jaohkan sgale novel jiwang karat tahap karma mahupon muvie2 romantik xpon aksi2 gratis yg boleh menyebabkn aku menyekse incik mustaqim ea?stay away from me!not u ahmad mustaqim!awak dok cni diam2 aw..xleh men jaoh2..hehehe~

2 ulasan:

AiNeE k. berkata...

makin kuat bebel ea kak jue ney..hehe..nway nice entry..panjang bonar..penat nk khatamkan..can i ask sumtin??..spew incik MUSTAQIM??

JuLiaNnE JiTChiE berkata...

hehehe~
bebel kt blog je..
nk bebel gne sore tade sape yg layan..
incik mustaqim tu sape??
hehehehe..
rahsie!!!