to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, Oktober 23, 2010

TeRAsE hATi VS SaKIt hATi

terase hati??...
nape owg ske gne pkataan ni ha utk nampak cm positif sket??
adekah terasa hati tu xsame ngan sakit hati??
bg aku,terasa hati ni lebih kepade prasaan yg sensitif..
slalunye owg yg terasa hati akan mempunyai prasaan sedih..
ala..besela...
nk majok..
gedik2 manje gitu....
awww!nyampah!!


sakit hati???
sakit hati plak lebih kepade prasaan marah...
marah tu bleh bpunce dr mcm2 bende..cthnye:

  1. tertipu dn ditipu kerane si penipu telah menipu kite..
  2. annoying dgn sesetengah orang yg suke bermuke2..(yg ni siyesli aku xsuke!!)
  3. ckp lain dan buat lain..
  4. etc...(banyak la mende yg bleh bwat owg lain sakit hati sbenarnye..

aku pulak??
owg kate aku panas baran..cepat marah..sng melenting..
aku akui jugak sbb aku mmg keturunan bugis(lagi2 bugis panglima aww)..
mmg sng naik hangin..
tp klo pkir lojik,ade ke owg nk marah tibe2?
ingat aku da xde keje lain ke nk main marah2 owg?
tp alhamdulillah la sbb lately aku da cm tade prasaan terasa hati mahupon sakit hati..
kenape?
jgn tanye aku kenape sbb aku malas nk tau mahupon amik taw..
sng je kesimpulannye..
bwat hal sendri je lg bgos...
lonely??
tipula klo aku ckp xlonely..
tp,got 1 and a half year to go..
so,chaiyok2!
lgpon,aku pgg satu prinsip ni:
kalau kite terase diri kite sunyi or lonely,cme ingat satu je..ALLAH sentiase ade dgn kite dan xakan meninggalkan kite slagi kite menjadi hambenye yg soleh...



p/s:ntah pape ah pos ni..sbnrnye tataw nk ckp ape..hahahaha!

Tiada ulasan: