to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, November 20, 2010

RaNCaNgaN MeMasAk CHef JuLiAnNE JitCHie

heh!aku tataw nak buat entry ape harini..yang pastinye,hidop aku kat umah agak dull sbb xderk bwat hape2pon melainkan aku dan rebit..so,untuk entry kali ni,aku nk bg korang resipi sket..aku tade la pandai masakpon..cume baru nak bejinak-jinak dan berkenalan ngan dapur..hehehe!xmalu btol!umo da 20 tapi masih tak pandai masak..sangat looser aku rase..bukan tak mau blaja..even ex aku dulupon ade suro aku blaja masak..tapi aku blaja masakpon bkan sebab beliau..cume memikirkan hari yang mendatang..camne nak tambat laki aku kalau aku tak pandai masak ann?ok..enaf for the intro..

meh kite mulekan rancangan memasak kite hari ini..
menu:tataw nk bg name hape..keh3!(xpela..janji makan je kan?prot kenyang hatipon gumbire..)

mule2 skali,bahan yang paling penting ialah:

ok..klo xde,hape lagi..gi la bli..xkn aku nk kene habaq mai gak?roti ni hang p lenyek dia bg leper..lenyek la pkai apa pon..asal die jd leper je..
sementare tu,hangpa pi rebus mende nieh..

agak2 da abes lenyek roti tu,hangpa sapu roti tu ngan nie:

nk bg die rase lemak2 sket..klo agak-agak hangpa nak gemokkan badan,boh la banyak banyak..
lepas tu,sosej yang dah direbus tadi hangpa p balut ngan roti..roti mane??hai..mencabar kesabaran ni..takkan roti kering kot?roti yang da sapu ngan mayonis tadi la..
cmne nk bg die lekat tak tebukak balutan die tu?jait?bodo hang ni!hang nak makan satgi..pasai apa hang nak jait?hang guna gam ni..

ni sebenaqnya tepung ja..hang pi bagi cayaq ngan ayaq sket..dah tu,sapu kat hujung2 balutan tu bagi dia lekat..
da siap hangpa kapankan sosej tu,hangpa perlukan ni:

xperlu banyak2sekadar untuk hangpa celop2 ja..ala..cm basuh baju tu..bilas2..sebab lepas ni hangpa nak bagi depa bwat filem hindustan..golek2 dalam ni:

hape bende ni?ntah..cekpon xreti nak describe..ha..tgk lah ni..

sile abaikan tarikh luput tu ye..klo cek da lame tak hapdet blog nanti,mai umah slamatkan cek naa?mana taw cek kena keracunan makanan plak ka..kakak cek pi bli kat sini ha..

last skali,hape lagi..gorengla..da abes goreng,sodap dimakan panas2..inila hasilnye..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tadaaaa!!

seswai dihidangkan dengan ni
sos cili..hehehe!ni pulak:
erk..tade kene mengene...


p/s:slamat mencube!!=)

3 ulasan:

LadyRye berkata...

sedap..

mencabaq iman orang pegnant neh!!!

Miss Day-day berkata...

weh.. terliur seh tgk mende goleng2 tu.. huhu.. nnti tapau tuk day ju.. nk rase...

tasha berkata...

kak rye>>hehe!ape lagi kak..
bley ah bwat minom petang utk hari ni..

day>>hahaha!sume da dihumban dalam prot aku la..
no more left bebeh!