to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Ahad, November 21, 2010

bREaKuP??

well,being single mmgla simple..
tp,bagi aku...
xde la kalau aku couple tu trouble..

ini sumer hanye ayat orang-yang-konon-kononnye-serik-nak-bechenta..
kadang kadang tu siap cakap ag yang couple is HORRIBLE!
enaf is enaf la..
macam macam la..
at the end nanti aku tengok die dok bekepit ngan sesape ntah..

sangatla tak boleh masuk and trime dek akal fikiran aku yang waras nieh..
walaupon aku da menjande buat julung julung kalinye,tak semestinye aku serik nak jatuh cinte lagi..
sebab bile pikir pikirkan balik..
at the end,korang akan kawen gak nanti..
(laenla pade yang memang berniat nak jadi sami atau biarawati nanti..hahaha!)

ape apepon,nasehat aku,jangan serik untuk jatuh cinta lagi..
cume berhati hati bile memilih pengganti..
orang yang serik ni sebenarnye pade tanggapan aku,diorang ni penakut..
takot nak amik risiko..
yelah..tak sumenye yang bechenta tu berakhir dengan bahagie kan??
ade gak yang berakhir kat hotel murahan..ye dak?
well,bagi aku...itu hanye sebahagian dari pengalaman hidup ni..
pengalaman yang membuat kan kite jadi matang..
(hopefully kowg yg bace ni tade la pengalaman hotel murah tu ye..)

so,pade sesape yang putus cinte tu,tak payahla nak frust menonggeng..
nanges nanges sampai kuar air mate darah..

air idong leleh leleh sampai siap bley bwat jem roti bagai..
tak payah ler..
hentikan je sumer keje bodoh tu..
and kalau korang da sangap sangat nak nanges,nanges je..
but make sure dun take a longer tyme to recover ok?..
jangan ler sampai mate bengkak bengkak..
dari mate korang bengkak sebab nanges,lebeh baik korang bagi chance kat aku untuk tumbok mate korang sampai lebam macam panda..

ade gak pekdahnye..tapi untuk pihak aku la..hehehe!

korang sekarang ni have much more tyme..
untuk diri korang sendiri expecially..
kalau yang pompuan tu,gi la spa ke,gym ke..
mane taw kat sane nanti korang jumpe mamat mamat hensem camni ke..

well,sambil menyelam minom ayaq la..
hahaha!bkan laki je yang boleh cuci mate camtu okeh?
it's tyme for you to flirt around without any worry bout sumone's feeling ok?

bagi yang lelaki plak,aku pon xpasti ape yang korang slalu buat kalau putus chenta..
well,aku ni pompuan kan?
tapi pendapat aku,gi la men futsal..

takpon nak lebih ekstreme sket,men go kart ke..(ekstreme ke?)

hape hape jela janji kowang hepi dan bahagie..
oh ye..kalau korang nak gi spa pon boleh..tak salahpon..
(sebab yang slalunye gi spa ni awek awek cun dan berdwet..tyme ni la kowg nak carik sugar mummy)
hahaha!ok..enaf dengan ajaran sesat aku nieh..

lastly,ape apepon,bergantung pade korang sendri..
agak agak da tade mende sangat nak buat,bejinak jinak la dalam dunie blogging nieh..

nie pon bagi aku salah satu terapi jugak..
bagi mengisi mase lapang..
daripade korang dok hengat kat die yang bekemungkinan besaq da tak hengat kat korang,lebey baik kowang cube sumthing new..
tadela life tu sangat dull..
disamping tu,sekarang nieh,aku ade bele rebit..

ataw dalam erti kate laennye,aku bechente ngan rebit..
rebit menatang hokey?
rebit manusie tu,seincipon aku xminat!!

and lagi satu...jangan simpan dendam!
tak gune korang bedendam nieh..
korang hanye menyakitkan hati sendiri je..
kalau da putus tu,anggap jela korang tade jodoh..
slalu ingat yang tuhan tu mungkin akan sedie kan seseorang yang lagi baik dari die untuk korang..
dengan tu,korang akan rase lagi tenang..
and at least,korang bleh bekawan balik ngan ex korang tu..
jangan dikenang bende lepas..
ape yang penting,bersihkan hati..
kalau hati da bersih,tade dendam dendam,baru la korang besedie untuk mulekan perhubungan baru..
=)

p/s:nk kongsi pengalaman korang breakpon boley...

Tiada ulasan: