to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Isnin, Disember 13, 2010

ToLoNG BaNTu aKu BuaT KePuTuSaN





tadi bapak aku bising...
die suroh aku bace paper harakah tu ade cakap pasal bele-bele binatang ni..
die suroh aku bace ruangan tu sampai abes..
katenye nak aku paham btol-btol..
akupon antare rele ataw tak,aku bace je la..
kang kalau tak bace,dikate anak derhake plak kan?
layan je la..

paper tu cakap bedose bele menatang sebab kite kurung die dalam sangkar..
walaupon kite bagi die makan minom secukupnye..
aku jadi serbe salah...
bukan aku tak maw lepas mereka tapi bile aku pikir balik,aku bele mereka dari kecik..
reti ke mereka nak survive dalam kehidupan sebenar?
Fluffy tu pon,aku bele dalam sangkar,2-3 kali da kuku die patah..
apetah lagi kalau aku lepas die kat hutan mane-mane..
aku jadi bengong...
ape aku nak buat?
ayah aku cakap,bagi je dekat *Solleh tu..
*member sekolah rendah aku merangkap jiran aku..
bukan aku tak maw bagi,tapi..............
adik aku cakap,arnab-arnab yang die bele sume macam nak mati je..
sangkar yang die buatpon busuk abes..
tade sistem kumbahan langsung!
so aku memang tak akan letakkan bebit aku di tangan mereka yang tak reti menjage!
kalau aku bagi die,same jugak macam aku menganiaya diorang..

hurm..aku masih lagi pening..
nak dibuke untuk adoption,aku sayang diorang tu..
nak bagi orang lain jage,aku nak orang yang boleh jage dorang elok-elok..
and kalau boleh,even orang lain jagepon,aku boleh jumpe diorang selalu..
dorang da membesa depan mate aku..
bile kate nak bagi kat orang,aku jadi sedih...
haish~napela aku terjebak dalam mende-mende camni?

aku da tataw nak buat ape..
ni lagi satu..
nak bawak diorang balik ke UTM naik bas lagi..
mane ngan nak hangkut cage diorang skalik..
fenin-fenin..
aku tamau bepisah ngan dorang..
but in da same tyme,nak letak diorang dalam cage pon aku rase kesian jugak...
macam mane la aku nak buat ngan kamu ni incik bebit??

Tiada ulasan: