to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, Januari 01, 2011

LeSSoN #1 FoR My BeBiTS

pagi-pagi lagi aku da kne shock...
bkan electric shock mahupon culture shock tapi dishockkan oleh kakak aku yang mintak aku teman die pi hantar salah sorang kastemer bapak aku..
ye..bapak aku sekarang bawak teksi...
boring duduk dirumah barangkali..siap je aku bangun gosok gigi satgi kakak aku cakap tak jadi..
bapak aku dahpon gi amik orang tu sebab sempat..
(oh ye,die mintak tolong kakak aku sebab clash 2 orang kastemer die pade mase yang lebih kurang same)
disebabkan kakak aku da buat akunye pale pening,aku ajak gak die pi kuar pepagi bute..
bukan eksesais okei?gile korang?
body nak la kene mantap kan..kate nak dinner...
saje nak bagi aku gemok banyak..bahahahaha!
ok,abaikan harapan mahupon azam palsu aku tadi..
dengan fikiran yang cetek serta akal yang tak brape nak panjang sebab bangun tekejut tadi dan aku yang ala-ala mamai,kitowangpon bersetuju nak bawak bebit aku jenjalan..
yela..da lame dowang tak kenai dunie luar..
aku nak jugak gi ajar dorang,yang ini dipanggil:
burung...
burung ni,ngan burung yang kat dalam suar tu bebeze ye bebit-bebit sekalian..
yang ini pule:
geras...
tapi,kalau korang tengah dok santai-santai kat geras ni,nampak situasi ala-ala gini:
korang sile-sile la berambus ke tepi ye kalau rase nak idop lame lagi...tapi kalau nasib korang baik,korang mungkin akan ditangkap oleh hero malaysia kite ni:
okeh,itu da masuk pat mengarut...
tapi,nak dijadikan cite,setelah lame aku tak bawak bebit-bebit aku ni gi padang pasir rumput,dowang da jadi tak kenal da ngan rumput tu...
bengang plak aku..
bile aku letak dowang atas rumput,sploh menet petame dowang hanye stood still kat situ sambil pandang aku ngan pandangan,"ko nak suroh kitowang buat ape kat sini?"
aku plak yang jadi emo..
the next few minutes(ecehhh..skeaping la plak..)dowang dok sebok nak gi kat aku yang ade tepi jalan ni..
padang rumpot tu sket punye la beso,dowang tamo lari-lari kat situ..
nak jugak lari-lari gi kat aku..
penat aku letak jaoh-jaoh tengah padang..
bile aku nak datang smule ke kete,dowang da tepacak depan aku..
hantu punye bebit!da la pijak rumpotpon cam geli-geli je gaye..
uhh!dasar rebit bandar!rumpot juge suda tidak kenal lagi!!
tapi bile aku letpaskan dalam umah(sile jangan bagitaw bapak aku yang aku bwat camni klo tak kompem aku kne jual bebit tu) bkan maen senang lenang lagi dowang ke hulu kehilir sampai masok dapor dok depan peti ais dengan mke penoh beharap aku akan kuarkan makanan sedap untok dowang dari peti ais..
~bkan men lepak lagi die dok depan tibi~

~aku letak tika ijau tu sebab nak halang dari dowang masok kawasan dapor~

~tengah bekire-kire nak kacau aku tengok tibi lah tu..~

~carik punye carik rupe-rupenye die da ade kat tangge...kejayaan tebaru ni..da pandai panjat tangge~

~cubaan untuk kacau orang rumah atas plak..~

haish~bebit aku je yang prangai camtu or bebit kowangpon gitu jugak??
poning den pikir...den nak tidopon dowang dok panjat-panjat badan den mintak men skali la tue..
haih~~~


Tiada ulasan: