to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, Februari 05, 2011

PERISTIWE TIGE PULOH HARIBULAN SATU DUE RIBU SEBLAS

disebabkan aku attend dinner kelab tu,makenye aku balik umahpon jadi lebey lambat dari orang lain...
orang sumer start balik hari jumaat tu,aku ahad baru nak jumpe jalan pulang..
tapi,,alhamdulillah la ann..jumpe jugak aku jalan balik umah..
pulangla ke pangkal jalan ekk walaupon umah aku tu takde la terletak kat jalan mati nak berpangkal-pangkal bagai ann?
tiket bas aku hari tu pkul 2.15petang..
well,seperti biase aku lepak kat sri putri tu agak awal..pkol 1.30 aku da sampai da...
bekoba-koba btol nak balik rumah kali ni..
da lame kot aku tak jumpe rebit aku..ape la cite sal dorang...
mane la taw kalau ade kesan-kesan lebam kene dera ngan kakak aku ke ann??
boley la aku tepon teledera ke pastu ley saman kakak aku juta-juta ann?(ok,berangan japp)

nak dijadikan cite,petang aku nak balik tu,hujan renyai-renyai..
aku rase memang dari semalamnye lagi kat jay bee tu ujan..ahh lantaklah..
janji aku balik...
aku sampai je kat sri putri,aku trus gi kat kaunter tiket tu..
macam bese la..
mintak nombo eko..
satgi 'killings' yang jage kaunter tu suro aku tunggu je,die kate nanti kalau bas tu sampai,die trus bawak aku gi kat bas tu..
mungkin die malas kot nak layan aku sebab time tu aku tengok,die ngah mengayat awek mane ntah(kastemer die jugak la)..
aku lepak kedai seblah..die jugak yang suroh sebab tyme ujan tu,cume kedai seblah tu je yang ade tempat duduk indoor...
ramai gak orang..tapi kejap je sebab tak lame pastu dowang blah..bas dowang da sampai barangkali..
tinggal aku tecongok seseko kat situ disatu sudut(ayat kasik dramatik abess!)
akak kat kaunter tu ingat aku kastemer die...die tanye aku asal aku tak naik bas lagik?
lepas aku explain die cakap baik gi mintak no plate bas kat brader 'killings' tu..
nanti tetinggal bas plak..
akupon sebab takut sangat tetinggal bas,gi la tebalkan mekap gi jumpe balik abang tu nak mintak no plate..
haish~ketegaq btoi abang ni..die tak mo bagi okei???
aku rilek agi walaupon dalam hati agak bengang la jugak ann...
lepas die anta cewek india tadi naik bas,die suro aku gi tunggu kat shell..
die kate jap lagi bas aku sampai..
aku ngan semangat yang kentalnye,redah je ujan sebab da tak sabo nak baliknye pasal..
aku ingat brader tadi follow aku la ann memandangkan die cakap nak anta aku naik bas..
kebetulan jugak,kastemer die time tu aku tengok cume aku ngan minah india tu je..
satgi,die juz gi kat aku bagitaw naik bas selat keris kaler MERAH pastu die blah..

tak lame pastudatang la seko bas nie..
bas selat keris,kaler KUNING...
ragu-ragu jugak aku...tapi aku gi gak kat bas tu nak tengok bas tu menghale ke mane kan..
mane la taw bas aku..
usha-usha,depan bas tu tulis nak ke BUKIT KAYU HITAM..
setelah mentafsir menggunekan akal aku yang agak sleepy mode dikale cuace yang begitu menduge aku untuk sambung ngorok,aku simpulkan,TAK PERNAH LAGI KALAU AKU NAK BALIK SHAH ALAM,AKU KENE NAIK BAS GI BUKIT KAYU HITAM..
make,aku dengan sebulat suare seperti bulatnye badan aku tak naik bas tu..
tapi,,lepas tua nn...hampeh!
sampai ke pukul 3.30petang,bas aku tak sampai-sampai lagi..
jadahnye?akutengok,jalan tade la jam mane kalaupon hujan...sejam lebey die lewat..melampau nieh!
hati aku da panas walaupon cuace tyme tu boley membuatkan jari-jari kaki aku naik beku..
aku usha tiket bas aku,tros kol nombo yang ade kat situ..
bajet cam nak tanye la bas aku da sampai ke blom ann..
tepo-tepon satgi kene marah...haish!lagi la buat aku naik angin ann?
die cakap,"awak kat sri putri,kenape telefon larkin??"
dem!!kalau takmau aku tepon korang,korang letak la no tepon sri putri kat tiket bas tu BODOH!!!!
setelah 2-3 kali aku tepon ngamok-ngamok,baru brader killings tu tadi datang kat aku..
die explain cakap aku suppose naik bas kuning tu tadi...
boley bayangkan tak betape meradangnye aku tyme tu??
macam HARAM je,taw tak??
aku mintak no plate,ko gatal bijik nak ngorat awek tadi..
tak mau bagi...sekarang da jadik camni,kau nak salahkan kerani yang aku sendiripon tak nampak kewujudan die dari tadi??bodoh taw tak??bodoh!!!
kalau ko bagi aku no plate tadi,aku da slamat da naik bas..
ni kau nak bajet hero,bajet pandai,kau bagi discription bas tu ape??KALER MERAH???
banyak kau punye kaler merah!!!kalau ye pon bute warne,jangan buat aku naik angin boley tak???
aku punye geram nye tyme tu,memang aku ngamok kat keling tu..bodoh!!!
lepas aku naik bas yang seterusnye,aku dapat taw mamat seblah aku tu pon kene bende same...
bas pukul 2.15petang tapi tade sape bagitaw die yang die kene naik bas KUNING tu tadi...
bengang giler aku...disebabkan bengang punye pasal,aku naik bas trus tido(ceh!padahal tade kene mengene pon tido ngan bengang)
lepas ni,tobat dah aku tamau naik bas selat keris lagi!!!!

Tiada ulasan: