to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Rabu, Jun 29, 2011

Atas dan Bawah...Dan Terima Kasih Mama

dulu mase kecik-kecik,gua slalu jatuh...
lari-lari jatuh..
naik basikalpon jatuh lagik...
main pusing-pusing pastu jatuh..
senang cite memang sket-sket jatuh...
sket-sket jatuh..
jatuh sket-sket lah!

tapi mama gua slalu pesan,kalau jatuh,bangun balik..
kalau jatuh,jangan biar diri tersungkur lame-lame..
kalau ade orang hulur tangan,kenang jase orang tu sampai bile-bile..
apetah lagi kalau orang tu tolong letakkan ubat dekat luke kite..
kire macam kenang sampai matilah...
end of story..

sekarang,umur gua da 21 tahun ++..
dah dekat 8 tahun mama gua tinggalkan gua dekat dunie ni..
mama gua sekarang tengah hepi-hepi kat sane..
mungkin juge tengah stalk gua tengok ape gua tengah buat sekarang...
rase macam nak hai dekat mamapon ade jugak...
lame tak bertegur sape..tehehe...

kalau mama gua boleh bace ape yang wa taip ni,memang gua nak stoli kat mama banyak-banyak..
memang gua rase nak open table je...
gua nak cakap,
"mama tak payah risau..orang kat sini masih lagi macam dulu..selalu jatuh-jatuh..kadang-kadang ade je luke yang jadi parut sampai sekarang...tapi orang masih ingat pesan mama..orang tak jatuh lame-lame..orang terus bangun lepas jatuh..kalau ade orang hulur tangan,memang orang tak pernah lupe dekat diorang..apetah lagi yang sambut anak mama ni dari jatuh tersungkur..orang memang akan kenang diorang sampai mati ma..."

memang gua kaki nanges..
memang gua ratu leleh...
dari kecik lagi ade makcik mane tah bagi gua gelaran tuh..
tapi gua kenal diri gua..
gua tahu air mate gua bkan tande kelemahan gua...
tapi sebagai tande permulaan yang gua akan bangkit untuk jadi someone yang lebih kental..
jadi orang yang lebih tabah!
jadi orang yang tak mudah kalah!
gua tahu itu sebab itu adalah diri gua..

jadi kepade yang tak suke dengan gua tu,tak perlulah nak hepi-hepi tengok gua menangis...
sebab kalau korang gelak-gelak sekarang nipon,tak akan lame...
sebab hidup ini macam roda..
bile gua kat bawah,lu kat atas..
so bile gua da kat atas,lu boleh pikir sendiri la lu ade kat mane...
sekarang lu ade kat sini..tapi tak selamenye lu kat sini...

9 ulasan:

Mr.Thinker@Ali berkata...

Mama pergi mana? Sorry tanya.

JuLiaNnE JiTChiE berkata...

mama ade kat alam lain dah...jalan jaohhhhh da..

Intan Nurul Syazwani berkata...

tantan kn de...ngeh3.. :D

JuLiaNnE JiTChiE berkata...

tehehe..maseh tantan..nnt klo aku jatuh longkang,tolong slamatkan ye?

Shafika Syuhada Rosli berkata...

i really love this !!! (':

JuLiaNnE JiTChiE berkata...

thanx cik pika...=)
really appreciate it..

Mr.Thinker@Ali berkata...

Maaf. By the way. I like this entry so damn much! Thank you for the sharing. ^^

JuLiaNnE JiTChiE berkata...

nvmnd..=)
thanx MR. thinker@Ali..

Mr.Thinker@Ali berkata...

Tenkiu. Hehehe. ^^

I try to put your blog in my mind. ^^