to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Rabu, Ogos 18, 2010

TeLAdaN

post kali ini aku tujukan bwat sume umat manusie yg sudi membace blog aku..yup...kamu..kamu dan kamu yg ngah men nyuruk2 blakang tiang tu..hahahaha~pe jadah?followerpon 12 owg je..tupon blom tentu owg nk bace blog ko ni..*mood mengong~*

setelah aku mengamati kesah seorg mmbr skola aku(yg dirahsiekn namenye),aku tidak akan cube memihak kepade siapa2..siapa aku utk menghakimi seseorang??aku tak amik jurusan undang2 utk menjadi hakim..make,dapatlah aku simpulkan kat sini bahawesenye,kepade mereka yg cube ataw sedang mmbuat percubaan utk menjadi peacemaker,jgn la mendengar rintihan dr seblah pihak je..ini adelah antare beberape ilmu baru yg AHMAD MUSTAQIM ajar kat aku semenjak 7 bulan ni..bende ni jugak banyak kali terjadi dalam idop aku sendri..

aku bkan bdak jahat..jauh skali utk mengaku diri aku baik..cume kite ni manusie...normalla,masing2 melakukan kesilapan..dan kite juge sebagai kawan,harus menerime ke'defect'an mmbr2 kite yg lain..baru la bole upgrade dr member jd sahabat..(bak kate encik zainuddin)n kepade peacemaker,if u really trying to be a peace maker,u should hear from the both side before making any conclusion..its not fair enough if u blame one side without knowing what the others are going through..

arwah mak aku dulu slalu ckp,
"kalau org tu sakit,kite bg ubat..bkan kite tambahkan lagi kesakitan yg sedie ade.."
begitula juge tanggungjawab seorang sahabat bagi aku..kalau kawan menangis kesedihan,we should comfort him/her..becoz thats the way the natural should goes..mungkin ubat juge menyakitkan..tp kalu boleh membawe kepade kebaikan dipenghujungnye,ape salahnye,kan?


tp ade betolnye juge teori yg ahmad mustaqim bg pd saye..
"jika kite terlalu memberikan harapan kat org lain,lame2 org tu xkn belajar utk berdikari n menyelesaikan masalah sendri"-lebey kurang cmtula jugak bunyinye..

n sumtymes aku sendripon mengaku,ade masenye aku akan emo ngan member2 aku sendri..
mungkin selepas tu akan kuar bunyi2 seperti ini'
"apelah die tu..sikit2 nk emo..sikit2 nk emo.."

ataupon
"die tgh dtg bulan tu..bwat bodow je"
 kat cni aku nk kongsi pendapat aku..sumone has told me this quoate before,
"sometimes we put up walls not to keep people out but to see who cares enough to knock it down"

mungkin lepas ni akan ade suare2 yg menyatekan, 
"ntah pape je..ngan mmbr sendripon nk terase2 hati.."
tp bg aku,siape yg xpernah terase hati tu mungkin robot or abnormal as human being..cume bezenye,kite amik kisah,or kite bwat dunno or kite pamerkan prasaan ke-tidak-puasan-hatian kite..its easy ryte??n entry aku kali ini cume menyatekan pendapat aku je..pade siape2 yg rase tidak puas hati ngan pendapat aku,bley comment..aku akan trime sbg teguran..*jgn ckp blakang2 suda..or ajak org lein ngumpat aku ke..dose kot..bulan pose aww

dikale aku menulis post ini,aku teringat ape yg ENCIK ZAINUDDIN katekan..
"kawan?"
"kawan ramai...."
"member?"
"lagila banyak..belambak lambak sampai xlarat nk layan.."
"sahabat?"
".........."
si penjawab soalan terus terdiam seribu bahase mencari2 di dalam benak otaknye,name siapakah yg sesuai utk dinobatkan sebagai sahabat beliau..aku dapat gambarkan realiti kehidupan beliau mcm mane..kawan2 beliau hidup dalam kepura2an..kawan atas 'title' sahaje..

abg aku jugak pernah ckp,
"alah..pompuan...kawan ramai la...tp cbe bg taw aku,prompuan mane yg ade kawan rapat??n kalau rapatpon serapat mane maksud ko?cbe define maksud rapat tu.."
aku juge terdiam bile soalan itu yg diutarekan..serius~

secare konklusinye,mungkin kite patut renungkan balik ape sebenarnye sebab utk kite berkawan..adekah semate2 utk gembire bersame2?ataw sanggupkah kite mengalirkan air mate apebile sahabat kite menanges?*ala..dlm erti kate laen,nanges same2 la..atoy...

n lastly,kepade kawan2 aku yg membace post ni,aku mintak maaf jike aku jd miss maimoon..*hanye mereka yg mengerti sahaje..tp trime kasih kerane sanggup menjadi sahabat aku..its nice to noe u all but sorry,maybe im not a gewd friend..teach me how to be one..

n kepade 'peacemaker' yg cube menghuru harekan lagi keadaan,believe me,sumtime,theres a a secret u should not tell to anyone or else,it shouldnt be a secret..learn to keep a secret..what for kamu cube berbaik dengan seseorang tetapi dalam mase yg same kamu memburukkan org lain?ingatlah..pade siape yg menutup keaiban org lain,ALLAH akan menutup keaibannye di akhirat kelak..xgune kamu rapat dengan care memburukkan org lain..

n kepade kawan aku yg sedang tension tahap nyawe2 otomen*die yg ckp k?bkan aku,bawak2 la besabar..dugaan dibulan puase..insyaallah besar pahale kamu jike kamu dapat bertahan...ALLAH xkn menduge hambenye sesuatu yg tidak mampu utk hambenye tempuhi,kan??-pesanan dr AMIR FARID dlu,sampai skunk aku ingat aw..n yg lain yg membace,jdkn teladan...

nota kaki: xsangke aku salah amik kos..mungkin aku perlu tuka kos amik psykologi kot?

Peringatan:aku bkan budak baik..cume aku sedang berusehe utk menjadi ITU~

Tiada ulasan: