to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, Oktober 09, 2010

Buah Hatiku Yang Hilang

okeh..
sbenarnye aku tataw ape jadahnye aku bangun pagi2 ni smate2 nk tulis entry ni..
HANDPHONE AKU HILANG!
amush ngan kyo sile jgn besore,okeei?
saye tetinggal hp..
tp xbmaksud nk bg owg len..
duhhh!!

pnat jugak aku dibahan smlm..
tp padanla ngan mke an?
sape soh clumsy sgt??
nk pkai hp byk2..
tp jage xreti..
masuk ni da kali ke-2 da aku tinggalkn hp aku..
or dgn kate yg lagi bez dr kyo n amush: aku bg kat org..
cehh nampak cm mulie ar konon?
masuk utm je malang bertimpe2..
tp xjugakla..
cme hp je yg slalu aku dermekn stakat ni..
ALHAMDULILLAH la kad bank aku masih pgg sampai skunk..
klo kad bank ilang maw aku nanges 7hari 7 malam woo..

okeh..
1st time dlu aku ilang mamat ni tyme 31 ogos 2009
hp ni mrupekan adiah dari ayahande sbb dpt result SPM yg xbrape bgos tu..

tyme 1st2 ilang,aku ingat ag..
menanges tanpe henti..
air mate aku cm air terjun kote tinggi gak la..
ilang kat mane??
MBO U MALL!
ngah2 tgk mubie xsedap cite-cine-apekejadah yg incik AZMIE ckp bez2(kalau xsilap aku la),my baby boo tu aku ilangkn..
cdey3x~
tyme tu aku kuar ngan bdak2 FOTOKREATIF..
mase aku tgh hampe gile tu,ZACK la yg byk pujok aku..
siap bg aku pinjam phone die yg die tgh gne tyme tu..
phone yg plg hebat ah die ade..
rase sedey hp ilang+rase teharu zack bg pinjam phone=aku menanges tanpe henti..

xlame pastu,aku,KAK LONG SARA,EE,AZMIE,AYIE ngan SALLEH p kuar teman aku bli phone baru..
well,tyme tu tgh agak kaye kot..
bli yg 1st hand punye..
tanak kalah..
tyme bli tu cm tade taget pape nk bli phone model ape..
tp yg pastinye sony ericsson..
last2 aku angkat model nie

c901 kaler pink..

nape aku angkat model nieh?
aku ske sbb kamera die 5mp..
tyme2 aku bli ni,5mp tu kire paling gah la..
pastu sbb die kaler pink..
pastu yg plg bez sbb sie pkai xenon flash..
yela..akukn bdak kamera dulu..
so mende2 cmni cm pnting gak la bg aku..
dgn harge lbey kurang RM7++,akupon amik la natang ni..

tp sygnye on 7th october 2010,aku ilangkn laki aku no 2 nie..
ilang kt ne?
KFC JUSCO TAMAN U lar..
mcm2 care aku cbe utk jejak balik phone ni..
sampai cm nk gado gak la ngan abg2 kepsi bodow tu..
last2 aku giveup..
nanges gak la sket..
tp xcm dlu.
kali ni AHMAD MUSTAQIM yg pujok..
die xbg aku nanges..
balik bilikpn aku mcm owg yg tade prasaan dah..
sedih hp hilang..
tp lg sedih sbb mamat yg amik tu cm CILAKE!
diulangi lagi skali,mamat tu CILAKE!
cmne aku taw die mamat bkan minah?
tu biarlah rahsie..
yg pentingnye mmg aku ade bcakap ngan owg yg amik phone aku nie..

so skunk ni,im on my way searching for a new phone..
aku ingat nk angkat 2nd je..
tp taste xmo kalah ann?
nk c905 je..
okeh,yg ini 1st hand..yg aku nk bli kompem la burok2 sket ann?2nd je..

nape aku nk pilih ni as laki ke-3 aku?
sbb die 8.1 megapixel..cool an??
then,die jugak gne xenon flash!mcm laki lame aku~
stakat ni kt johor,xramai owg nk jual model ni..
adepon die nk 5ratus..
mane aku nk cekaw dwet?
nipon aku da bli stok megi byk2 sbb pasni aku kne ckp 'slamat tinggal incik nasik dan ayam' sbb aku nk ikat prot..
bajet aku dlm 3ratus je + aku nk letgo w205 aku..
kire dlm 400 gk ah..
stakat ni owg tu ckp die maw amik w205 aku tu 100..so aku kne tambah lg 400..
kowg rase bebaloi x?


Tiada ulasan: