to all readers,do leave me your comment or suggestion at the shout mix or juz comment it on my entry..i really appreciate that and hoping that i could blogwalking to yours... =)

Sabtu, Februari 19, 2011

MANIFESTO SEORANG PENGUNDI TEGAR

idea nak tulis entry ni datang tetibe bile member-member aku sebok dok menjalankan manifesto dari kelas ke kelas,dari pebuk ke pesbuk tak kurang juge dari mata ke hati..kehkehkeh..tak lawakpon!

cerite ni bermule sejak lepas cuti raye cine hari tu..
kelas aku dekat YUTIEM (bukan name sebenar) ni selain daripade kat N24, dekat blok C08 ..
jauh tu aku malas la nak taip berape panjang kan..
tak sempat lagi nak ukur gune jengkal yang ade..
almaklumla,akukan bizi melayan kerenah suami dan anak-anak..

kebanyakkan kelas aku dekat bangunan C08..
tingkat empat lagi tu..
tinggi die tak payah cakap la..kalau ikut imaginasi aku,adela cam nak naik bangunan KE.EL.SI.SI. tu..
okeh,aku memang suke pegi kelas kat bangunan tetinggipon... *tangandibahumatekeatas*
demmit!lif rosak weyh..
ni da masuk minggu ke due da..dah nak abis minggu dapon okei??
aku punye pancit nak menapak naik tangge sampai ke kelas tak payah cerite la..
kadang-kadang tu sampai tak sedar yang aku tengah merangkak..
penat punye pasal..
orang pandangpon bajet aku ju-on..
nasib je aku comel banyak bebanding ju-on tu..
name da dekat same dah..
bile da sampai ke kelas,nafas macam baru lepas walkathon je gaye..
macam kerbau main polis sentry ngan kain merah tu pon ade gak..
memang kompem la kalah nafas orang nak bersalin yang disuruh push-push tu..

penyeksaan aku tak berakhir kat situ je...
kat kelas pulak,air cond macam hidup-segan-mati-dialu-alukan je gaye..
aku rase kalau aku duk tiup ketiak sendiri,kering dulu sebelum sempat aircond tu menjalankan tanggungjawab beliau..
die punye panasnye tak payah cerite la..

rase macam nak pegi kelas tak payah berbaju je gaye...
berangin skit rasenye nanti..aww~
akupun tak pasti asal mesin-mesin beteknologi canggih ni semua pakat nak mogok reramai..
serentak pulak tu...kurang kasih sayang barangkali..
asal la diorang tak ajak sekali kompiter mahupon LCD tu mogok..
boleh aku ponteng kelas tiap-tiap hari tanpe rase bersalah...

makenye untuk bakal-bakal MPM under fakulti aku,tolongla selesaikan masalah yang aku hadapi ni..
aku tataw la kalau orang lain memang suke pagi-pagi eksesais naik tangge sampai kelas pastu mekappon jadi luntur ditambahkan lagi dengan air cond yang bertiup sepoi-sepoi bahase..
jadi kat sini,aku nak sampaikan manifesto aku,sape yang berjanji nak memujuk incik-incik yang sedang melakukan mogok ini untuk menghentikan demonstrasi mereka,anda akan dapat undi dari saye okei?undi anda akan diperkukuhkan lagi jike disertekan sekali dengan big mac large...sekian dari pengundi tegar..

pee/ass: korang ingat calon MPM je ke boley bagi manifesto??

1 ulasan:

fareezyusoff berkata...

haha hiperbola giler, KE.EL.SI.SI tu! hahaha